Welkom!!!!!!!! stel je voor!!!

Vertel wie je bent en wat je interesseert
Mike hogerheijde
Site Admin
Posts: 1391
Joined: 04-09-2007 21:28

Welkom!!!!!!!! stel je voor!!!

Post by Mike hogerheijde » 02-10-2007 17:20

Hallo allemaal,

Ik zal maar beginnen. Ik heb geraced van 1979 t/m 1986 waarvan de laatste twee jaren superclass (zo een beetje wat nu elite is) en momenteel weer cruiser aan het rijden (40 plus) zoals een paar oudere racers momenteel weer doen. 8)
[url=http://upload3.postimage.org/381640/photo_hosting.html][img]http://upload3.postimage.org/381640/p9090091.jpg[/img][/url]

Arjan Stam
Posts: 279
Joined: 05-09-2007 08:32

Post by Arjan Stam » 03-10-2007 11:19

hey Mike, wat is de reden geweest dat je in 86 gestopt bent?

Mike hogerheijde
Site Admin
Posts: 1391
Joined: 04-09-2007 21:28

Post by Mike hogerheijde » 03-10-2007 18:59

Noem het maar op, jmc racing ging over de kop omdat overal goedkopere fietsen werden aangeboden (geen sponsor) en ik kreeg verkering / stappen etc en ben gaan surfen (ZONDER ZEIL) en doe dat nog steeds als het werk en races / trainingen het toe laten.

Marcel Walkeuter
Posts: 4
Joined: 02-10-2007 22:02

Post by Marcel Walkeuter » 03-10-2007 20:52

Hallo,

Mijn naam is Marcel. Ik heb gereden van 1980 tot 1985. Als racer stelde ik niet veel voor, wel een jaar of twee - drie bij De Bollenstreek gezeten, maar ik vond freestylen veel leuker. (zie ook de foto's in het museum) De fietsen die ik heb gehad waren een WMX (zo'n made in Taiwan kreng waar iedere week wel een onderdeel vanaf viel), een MCS Spider, een Mongoose, een Haro Freestyler, een Robinson en een Hutch Trickstar (van jou overgenomen, Mike)

In Haarlem draaide de hele BMX-scene om de winkel van Thea Gieske, DoRoTo. Daar hing ik vrijwel dagelijks rond, BMX-mags lezen en fietsen in elkaar zetten, maar het mooist was het op zaterdag. Dan kwam een groepje rijders bij elkaar en gingen we naar Hillegom, IJmuiden, Zandvoort, Spaarnwoude of waar er maar wat te doen was, een crossbaan of een half-pipe, maakte niet uit. Of ik fietste dat hele pokke eind naar Osdorp om vandaar uit met Mike en Ed nog eens heel Amsterdam door te rijden op zoek naar cross- en/of skateboardbanen. Mooie tijden die ik nooit zal vergeten.

Maar aan alles komt een eind, als je als 17-jarige op een gegeven moment de enige bent in een stad van 150.000 inwoners die op een BMX met witte wielen en roze banden rondrijdt ga je je toch afvragen of het niet eens tijd wordt voor andere hobby's. Zoals hierboven al aangegeven werd werden stappen en het andere geslacht belangrijk. De fietsen werden bij Thea te koop gezet en dat was het.

Grtn
Marcel

Mike hogerheijde
Site Admin
Posts: 1391
Joined: 04-09-2007 21:28

Post by Mike hogerheijde » 03-10-2007 21:12

Ja wallie (zo noemden we marcel) dat waren de "gouden jaren" en niet te vergeten het hutch team bij thea / gt rijders en andersom naar haarlem naar doroto en dan met een heel groepje rijden naar hillegom / zandvoort etc.......

He marcel zet in je agenda 14 oktober ak velsen be there. lijkt me top om elkaar weer te zien.

Mike

howard
Posts: 6
Joined: 03-10-2007 21:16

Post by howard » 03-10-2007 21:37

JAAA daar ben ik dan!! Ik heb er twee dagen over gedaan om mij zelf aan te melden.... Ik ben Howard.En reed van 1979 tot 82?en inderdaad DOROTO.Ik heb vorig jaar nog zo'n tas gehad van Arpad.Dat DOROTO logo had mijn vader nog ontworpen.
Ik heb ook wat fietsen in elkaar gezet....... David Trigg,zegt dat jullie nog wat??
Eerst nog in die winkel achter de kleine houtweg.Daarna in de spaandammer of zo????
Ben toen daarna o.a. saxofoon gaan spelen.Eind jaren tachtig naar London verhuist om muziek te maken.
Ben nu weer terug en maak nog steeds muziek en werk als constructeur bij LELY.Landbouwmachines op de R&d afdeling.
Maar ik fiets nog steeds!! Op mij GT bike of the year met Tuff wielen met terugtraprem op het skatepark aan de westblaak hier in Rotterdam.Op mijn eigen Freestyle fiets van 82.
Verder heb ik een mountenbike zonder vering die ik rij als bmx.Racen door de stad op één wiel.

Ik ben ook gaan freestylen op motoren.Dat doe ik nu 5 jaar.
OP een Honda cbr600 f4i.
Sportmotor.
We hebben een stuntteam en we doen veel demo's,net als met de "Flying arrows" met v. Werkhoven toen.....Mike zat ook in dat team.
Dat motor stunten voel heel erg aan als dat BMX in 1980.Ook het begin van een nieuwe sport.

Ik vind het echt enorm vet dat wij dat begin hebben meegemaakt.Dat we al de nieuwe truukjes uit de BMX action haalden van R.L. osborne en Mike Buff.
Niks geen Youtube.Alles zelf uitvinden en nadoen.
Dat kunnen ze tegenwoordig niet meer.Geen geduld.
Daarom waarderen we het nu nog steeds zo.We weten wat voor een moeite we er voor hebben moeten doen.
Ik vind het geweldig dat er nog gereden word door de eerste lichting.....
Check onze site: www.rwpstuntriding.com

WE moeten een keer meeten!!!

Marcel Walkeuter
Posts: 4
Joined: 02-10-2007 22:02

Post by Marcel Walkeuter » 03-10-2007 22:11

Inderdaad ja, eerst een winkeltje in de Voorhelmstraat, daar kocht ik mijn eerste skateboard, een G&S Fibreflex met Bones wielen en ACS trucks. Later werd het meer een BMX-shop en stapte ik ook over op de fiets. Van Howard herinner ik me die sax nog wel, en volgens mij ook een banjo?? (Ladies and gentleman, Emerson, Lake, and Palmerrrrrrr!!!!) En natuurlijk de tricks die hij deed op het Julianaplein in Heemstede.

Mike Buff en RL, jezus die magazines waren echt super. Hierrr http://www.23mag.com/mags/mags.htm staan er een heleboel. Die covers kan ik me nog heel goed herinneren. BMX-Action Magazine, Freestyle Magazine etc etc. Erg leuk. Hebben jullie Joe Kid On A Stingray gezien? Een docu warin alle grote mannen uit die tijd aan het woord komen . Echt een 80's flashback. Mocht je hem nog niet gezien hebben, meteen doen.

Grtn
Marcel

Mike hogerheijde
Site Admin
Posts: 1391
Joined: 04-09-2007 21:28

Post by Mike hogerheijde » 03-10-2007 22:21

He howie top dat je ook even wat neerzet en inderdaad ik herinner me dat ik en eddy (stool pitjon) je op kwamen halen en jij zat op het dak???? met die saxofoon!!

En wallie je bent goed aan het zoeken geweest en................... ik heb nog een stapel bmx actions!!!!!!!!!
David trigg was degene die gt en hutch en robinson etc etc hierheen haalde.

Top om jullie weer te horen

Mike

Guest

Post by Guest » 13-10-2007 12:14

Hallo allen,[color=yellow][/color]
Ik zal me ook even voorstellen, ik heet Serge Mannee en heb ook gefietst rond 82-86 in DenHaag en omstreken. Ik heb enkele wedstrijden gereden,niet echt noemens waardig. Ongeveer een jaar geleden ben ik op jullie site gekomen per toeval en sindsdien ben ik erg geraakt weer met de "oude liefde" . Ben sinds kort een kuwahara aan het opknappen waar
ik veel genoegdoening van krijg,het is toch weer heerlijk om een balhoofd en een ketting te smeren toch! Ik ben nu 35 jaar maar het is als de dag van gister,heerlijk!!
Ik hoop met jullie nog veel plezier met de site te beleven en hopelijk een reunie bij te wonen.
Groet
Serge Mannee

Arjan Stam
Posts: 279
Joined: 05-09-2007 08:32

Post by Arjan Stam » 13-10-2007 15:56

hallo Serge welkom hier 8)

Post Reply