DUTCH-BMX-SQUAD Interview met "helicopter" Jan v/d

.
Post Reply
Dutch Bmx Squad
Posts: 1456
Joined: 09-10-2008 22:19

DUTCH-BMX-SQUAD Interview met "helicopter" Jan v/d

Post by Dutch Bmx Squad » 03-03-2010 21:24

[color=orange]Jullie zullen het allemaal al ongetwijfeld gelezen hebben, maar ik wil het toch nog even hier plaatsen!
Het interview met niemand minder dan Jan van den Dungen.. 8)

Hoi Jan van den Dungen,

Als eerste willen we je even bedanken, ook namens onze leden, dat je meewerkt aan dit interview voor het en door het oud rijders opgerichte forum “DUTCH-BMX-SQUAD”. We vinden het een hele eer om je even in ons midden te hebben!


Hier de vraagjes,

1. Hoe ben je in aanraking gekomen met de BMX sport en hoe oud was je?
Jan: Via vriendjes in de straat, 1 ervan deed motorcross en kwam via Antoon Karsemakers zwager van Gerrit Does in contact met BMX dat was in 1977. Ik ben enkele maanden daarna ook gaan fietsen, toen was ik 12 jaar oud. Mijn eerste fiets was een DG BMX


2. Ben je nog weleens op de baan te vinden?
Jan: Heb er eigenlijk weinig tijd voor gehad maar mijn goede vriend Leon Walraven die herinnert mij er regelmatig aan dat er een wedstrijd bij mij in de buurt is waar Leon dan moet rijden. Dan ga ik ook met veel liefde en plezier kijken en natuurlijk wat oude herinneringen opsnuiven en nieuwe maken. Sinds recent heeft mijn zoontje interesse getoond voor de sport en heb daarom ook een Haro BMX voor hem gekocht. Hij is er erg aan verslaafd, nu al. Dus wie weet gaat hij officieel trainen en wie weet wedstrijden doen. Dan zal ik zeker meer te vinden zijn op de baan.


3. Bij welke vereniging was je vroeger aangesloten en hoe zagen de trainingen er toen uit?
Jan: In eerste instantie (seizoen 1) bij de SFN en het jaar daarop bij The Champs in Eindhoven. Trainingen waren er toen niet behalve dat ik zelf elk uurtje van mijn vrije tijd op mijn fiets zat. Op de weg en op zelf gemaakte baantjes zoals in mijn wijk op een stuk weiland waar de boer toestemming voor had gegeven.



4. Wat was het meest gedenkwaardige moment dat je toen hebt meegemaakt?
Jan: Ja dat was op de Welschapsedijk in Eindhoven toen Perry Kramer en David Clinton een training kwamen geven. Heel veel geleerd toen in een paar uurtjes.


5. Wie waren je drie grote helden in die tijd en welke rijders gaf je toen echt een kick om te verslaan ?
Jan: Ik had geen helden eigenlijk, mijn directe tegenstanders waren natuurlijk het mooiste om te verslaan. Maar ook mensen waar ik nog nooit tegen had gefietst waren elke keer een uitdaging.




6. Op welk merk bike reed je het liefst en wat was toen je favourite baan?
Jan: Mijn favo's waren toch echt wel de GT en de Red Line. De mooiste baan waar ik heb gereden vond ik Mours Frankrijk 1985.



7: Wat heb je zoal gedaan sinds je gestopt ben met BMX?
Jan: Ik ben gaan werken in de horeca/beveiliging in eerste instantie voor mijzelf en daarna voor verschillende werkgevers. In 2005 ben ik samen met een compagnon een beveiligingsbureau begonnen met verschillende mensen in dienst. Ik heb medio januari 2010 mijn deel van de hand gedaan en heb nu ook meer tijd voor als mijn zoon eventueel zou willen beginnen aan BMX.




8. Wie zou je graag willen dat wij interviewen?
Jan: Marianne van Meurs, die is een beetje vergeten denk ik maar zij heeft in de begin tijd samen met oa Monique Fransen het fietsen voor de meiden op de kaart gezet.


DBS: Bedankt voor dit interview Jan en heel veel succes en mooie momenten met je zoon Micha toegewenst in de toekomst!

Jan: Jullie ook veel succes, Jan van den Dungen.

Het “DUTCH-BMX-SQUAD” Team
at http://www.bmx-forum.nl[/color]
become member of the "DUTCH-BMX-SQUAD" at http://www.dutchbmxsquad.nl

Post Reply